jueves, 22 de noviembre de 2007

Estrenes del 23 de Novembre

Aquesta setmana ens arriven sis noves propostes i la veritat és que no desperten excessiu interés...

Comencem amb ‘Beowulf’ una proposta d’aventures basada en un poema èpic del segle VIII que ja va tenir una adaptació cinematogràfica l’any 1999 ‘Beowulf, la leyenda’ que va protagonitzar Christopher Lambert. El guió d’aquesta nova versió és obra de Matthew Vaugh qui fa poc estrenava un altre projecte d’aventures, aquest cop com a director; l’entretinguda ‘Stardust’. El més original d’aquesta pel.lícula és el seu format: rodada íntegrament en 3-D mitjançant la tècnica coneguda com motion capture que el seu director, Robert Zemeckis, ja va emprar en el seu anterior treball ‘Polar Express’ (2004) per transformar a Tom Hanks en una imatge de 3-D.

L’estoll de protagonistes és de luxe; Ray Winstone (a qui vam veure a l’oscaritzada ‘Infiltrados’ i ara es troba rodant el quart Indiana Jones) és el Beowulf del títol, al seu costat Anthony Hopkins, Robin Wright Penn (que torna a treballar amb Zemeckis després de ‘Forrest Gump’), Crispin Glover (qui també havia treballat anteriorment amb el director a la saga de ‘Regreso al futuro’), Brendan Gleeson, Angelina Jolie i John Malkovick.

De la factoria Disney ens arriva un conte de fades amb personatges reals dirigit per Kevin Lima: ‘Encantada, la historia de Giselle’ que narra la història d’una princesa (Amy Adams, nominada a l’oscar a millor actriu secundària en la penúltima edició dels oscar) que es desterrada per una bruixa (Susan Sarandon, qui sembla que no n’ha tingut prou amb malgastar el seu talent a ‘Cuestión de pelotas’, encara en cartell, que ara torna a fer-ho) a l’actual Manhattan on s’haurà d’enfrontar a la vida real. Aquí s’enamorarà d’un advocat divorciat (Patrick Dempsey), relació que no agradarà massa al seu promés (James Marsden, el cíclope de la saga ‘X-Men’). Només destacar que la banda sonora és obra del compositor Alan Menken, anys enrera habitual en els films Disney, guardonat amb l’oscar per les seves partitures a ‘La sirenita’, ‘La bella y la bestia’, ‘Aladdín’, ‘Pocahontas’ i ‘El jorobado de Notre Damme’.

Avui s’estrena a casa nostra la pel.lícula pòstuma de la intèrpret, guionista i directora Adrienne Shelly ‘La camarera’ comèdia amb tocs dramàtics que Shelly va escriure quan es trobava embarassada i que tracta precisament d’això: d’un embaràs que arriva en el pitjor moment.

Keri Russell (popular gràcies a la sèrie televisiva ‘Felicity’ i vista al cinema a films com ‘Misión imposible 3’ o ‘El carnicero de Rottemburg’) és la soferta embarassada acompanyada per Jeremy Sisto, Nathan Fillion i la mateixa Adrienne Shelly que va ser assassinada dos mesos abans que ‘La camarera’ fos presentada al festival de Sundance.

I una setmana més, després de ‘Leones por corderos’ i ‘Redacted’, arriva una nova proposta que qüestiona la política exterior de l’administració Bush: ‘La sombra del reino’, basada en un atentat real a Khobar (Aràbia Saudita) l’any 1996 i el posterior enviament d’un grup d’homicidis nord-americà per investigar els fets.

L’equip responsable de la pel.lícula és una espècie de clan estil al de Steve Soderbergh, George Clooney i companyia a la saga de la banda de Danny Ocean; El director de ‘La sombra del reino’ és Peter Berg qui va treballar com a actor amb Jennifer Garner, una de les protagonistes del film, a la sèrie de televisió ‘Alias’ així com a ‘Collateral’ amb Jamie Foxx, un altre dels protagonistes, sota la direcció de Michael Mann qui també ha dirigit a Foxx a ‘Corrupción en Miami’ i que és el productor d’aquesta ‘La sombra del reino’. A més de Garner i Foxx, completen el grup d’investigació Chris Cooper i Jason Bateman, ells protagonitzen un film que planteja la següent qüestió: ‘Què s’està aconseguint? La violència provoca violència, amb la venjança no s’arriva enlloc i, en definitiva, tots som iguals i volem el mateix...’

Passem a Europa; també s’estrena el drama romàntic francès ‘Juntos nada más’. Es tracta de l’adaptació de la novel.la homònima de gran èxit obra d’Anna Gavalda.

Audrey Tatou (qui torna a protagonitzar l’adaptació d’un best-seller com a ‘Largo domingo de noviazgo’ o ‘El código Da Vinci’) i Guillaume Canet (vist a ‘Vidocq’ o ‘La playa’) protagonitzen aquesta història sobre l’amor i l’amistat dirigida per Claude Berri qui va patir un accident cerebral just començar el rodatge.

La pel.lícula ha estat tot un fenomen a França, com en el seu moment va ser ‘Amelie’ (també amb Audrey Tatou), on ha recaptat més de vuit milions d’euros superant a les grans superproduccions nord-americanes com ara ‘300’.

I acabem el repàs d’aquestes sis noves propostes amb la que sense cap dubte és l’estrena de la setmana, la gran trionfadora de la darrera edició del festival de Sitges ‘Rec’. Guanyadora dels premis a la millor pel.lícula per part de la crítica i per part del públic, a la millor direcció per Jaume Balagueró i Paco Plaza i a la millor actriu per Manuela Velasco. Incomprensible i injust va ser el fet que no guanyés també el premi a la millor pel.lícula per part del jurat que va preferir l’avorrida ‘The fall’.

Ens trobem davant del segon treball conjunt dels directors Balagueró i Plaza (l’anterior va ser el documental ‘OT’) i està narrat en format de fals documental íntegrament en directe i en temps real. Per aconseguir més realisme els directors no donaven l’ordre ni d’inici ni de fi de gravació de manera que els actors havien de seguir interpretant encara que caiguessin per les escales i es torcessin el turmell com li va passar a un d’ells.

Malauradament ja s’està rodant un remake ianqui dirigit per John Erick Dowdle ambientat en un edifici de Los Angeles...

No hay comentarios: